Als je net een nieuw bedrijf bent begonnen, dan is het nog klein. Je werkt misschien alleen of met een paar mensen en het is nog goed te doen om alle taken uit te voeren. Dit gaat goed, totdat het bedrijf gaat groeien. Langzaam aan krijg je meer medewerkers, meer opdrachten en daarbij komen meer verantwoordelijkheden. Ineens is het niet zo simpel en rustig als in het begin. Dit is natuurlijk positief, want dit betekent dat het goed gaat met het bedrijf. Toch kan het soms ook lastig zijn, want ineens kom je voor hele andere keuzes te staan en moet je ook veel ander werk verrichten dan eerst. Je moet alles weten van personeelszaken, terwijl dat voorheen niet hoefde.
Als je te veel taken moet uitvoeren voor de tijd je hebt, of als je merkt dat je eigenlijk werk zit te doen waar je niet voor opgeleid bent, dan is het verstandig om werk uit te besteden. Het werk waar je goed in bent en het werk dat direct invloed heeft op het succes van het bedrijf ga je natuurlijk niet uitbesteden. Maar er zijn ook veel taken waar je eigenlijk stiekem niet op zit te wachten. Een voorbeeld hiervan is de salarissen. Dit is uiteraard heel belangrijk voor je bedrijf, maar het is waarschijnlijk niet je tak van sport en ook niet je passie. Als je er niet zo veel vanaf weet, dan kun je wel uren zelf gaan zitten prutsen, maar dat kost je allemaal waardevolle tijd die je dan niet aan je echte werk kunt besteden. Als je het uitbesteedt aan een salarisservice heb je er zelf geen omkijken meer naar en dan weet je dat het op een juiste manier geregeld wordt. Iemand anders, die er verstand van heeft, regelt dan de salarisberekening. Waardoor jij je weer helemaal kunt richten op je echte werk.