Warning: Undefined array key "scrolling" in /customers/0/b/0/trendyflash.nl/httpd.www/webdesign/wp-content/plugins/cookiebar/cookiebar-wp.php on line 34 Warning: Undefined array key "always" in /customers/0/b/0/trendyflash.nl/httpd.www/webdesign/wp-content/plugins/cookiebar/cookiebar-wp.php on line 37 Warning: Undefined array key "top" in /customers/0/b/0/trendyflash.nl/httpd.www/webdesign/wp-content/plugins/cookiebar/cookiebar-wp.php on line 40 Warning: Undefined array key "blocking" in /customers/0/b/0/trendyflash.nl/httpd.www/webdesign/wp-content/plugins/cookiebar/cookiebar-wp.php on line 46 Warning: Undefined array key "no_geo_ip" in /customers/0/b/0/trendyflash.nl/httpd.www/webdesign/wp-content/plugins/cookiebar/cookiebar-wp.php on line 55 Warning: Undefined array key "hide_details_btn" in /customers/0/b/0/trendyflash.nl/httpd.www/webdesign/wp-content/plugins/cookiebar/cookiebar-wp.php on line 58 Warning: Undefined array key "policy_main_bar" in /customers/0/b/0/trendyflash.nl/httpd.www/webdesign/wp-content/plugins/cookiebar/cookiebar-wp.php on line 61 Verhoog je conversie met extra betaalmethoden | Webdesign - Webhosting - Promotie

Webdesign – Webhosting – PromotieWebdesign index Nederland

off Verhoog je conversie met extra betaalmethoden

admin to Webdesign  

Hoe heeft het hebben van meer betalingsmogelijkheden invloed op conversie?
 

Conversieratio's zijn numerieke waardes voor het aantal bezoekers die doorgaan met het kopen van producten via jouw eCommerce-kanaal. Het is het percentage van de totale bezoekers die uiteindelijk een aankoop bij je doen. Veel online retailers concentreren zich op het verhogen van het verkeer naar hun site in een poging om hun sales te verhogen. Je kunt echter ook je conversiepercentage optimaliseren door het aantal betalingsmogelijkheden die je aan je potentiële klanten biedt, te maximaliseren. Het is veel makkelijker om de hoeveelheid verkopen te verdubbelen van de klanten die je site al bezoeken, dan om het aantal bezoekers op je site te verdubbelen.


Maak het gemakkelijk voor online shoppers om te betalen
 

Door een verscheidenheid aan betaalmogelijkheden te bieden, maak je het voor de klant een stuk gemakkelijker. Hoe moeilijker je website is te gebruiken en hoe meer hindernissen er zijn, hoe moeilijker het uitvoeren van de checkout-actie en hoe problematischer het behalen van een conversie wordt. Terwijl creditcard in nederland niet zo groot is en iedereen al iDeal aanbiedt, zijn dit al lang niet meer de enige dominante betaalmethoden voor online transacties, heeft niet iedereen een creditcard of wil hem niet gebruiken.

Hoewel sommige klanten comfortabel zijn met gebruik van hun incasso- of creditcards online, zouden anderen de voorkeur geven aan andere methoden om te betalen, hetzij door gebrek aan toegang tot een kaart, met veiligheid of bedrog, of gewoon door het gemak. Veel mensen kiezen nu liever voor een on-site betaaloptie met achteraf betalen.

Er is geen tekort aan alternatieve betaalkeuzes die beschikbaar zijn uit herkenbare merken, waaronder ook Visa, MasterCard, Google Wallet en natuurlijk eBay's PayPal. Naast de digitale portemonnee zijn er naast de Visa en MasterCard ook andere betaalmethodes beschikbaar die online winkels kunnen gebruiken. Hierdoor kunnen ze zich profiteren met het accepteren van bijvoorbeeld herlaadbare voorafbetaalde kaarten, gecontroleerde betaling of virtuele accountnummers en Amazon Payments .


Waarom zou je meerdere betaalmethoden aanbieden?
 

Als je geen betaalmethoden aanbiedt, loop je risico op het verlies van een potentiële verkoop. Een onderzoek uitgevoerd door YouGov, een internationaal internetmarktonderzoekbedrijf in Groot-Brittannië, heeft vastgesteld dat 50% van degenen die regelmatig online winkelen hun aankoop zouden annuleren als hun betaalmethode niet beschikbaar was. Bovendien heeft meer dan een derde (40%) van de deelnemers gezegd dat zij een betere aankoop zouden vinden van een online retailer die meerdere betaalmethoden aanbiedt.

Volgens WorldPay zullen alternatieve betaalmethoden (iets anders dan traditionele creditcards of betaalkaarten) meer dan de helft (59%) van alle transacties in 2017 uitmaken, van 43% in 2012. Dit blijkt uit de de prevalentie van de mobiele commerce en de toegenomen toegang tot de wereldwijde markten. Alleen digitale portemonnees zullen naar 2015 stijgen tot 43%, met PayPal in gebruik in meer dan de helft van de markt. Door klanten in staat te stellen te betalen met gespecialiseerde mobiele betaaloplossingen of lokale betalingsalternatieven, help je het succes van het wereldwijde transactie succesvol te bereiken door het wereldwijde klantenbereik te verhogen en de uiteindelijk ook de conversie van je webinkel.


Wat betekent dit allemaal?
 

Hoe meer betaalmethoden beschikbaar zijn, hoe meer klanten een online winkel heeft, hoe meer aankopen kunnen worden gedaan. Het toevoegen van een scala aan extra betaalmethoden betekent dat klanten niet alleen beperkt zijn tot het gebruik van creditcards bij het maken van een aankoop. E-commerce-handelaren die herkennen en waarderen dat verschillende klanten verschillende voorkeuren hebben in het maken van online transacties, stijgen naar de top door hun klantvriendelijkheid. Het is logisch om meerdere betaalmethoden te bieden en zo veel potentiële klanten over te halen tot een aankoop.


Comments are closed.