Webdesign – Webhosting – PromotieWebdesign index Nederland

off Het digitale tijdperk

D Blogger to Alle onderwerpen  

Vroeger was er veel papierwerk nodig om iets te doen. Alles wat er bijgehouden moest worden, werd opgeschreven. Dit kostte allemaal veel tijd en moeite. Het raakte kwijt, het ging kapot, het was niet goed genoteerd en ga zo maar door. Als je een contract moest tekenen moest alles eerst met de hand worden geschreven voordat het ondertekend kon worden. Nu wordt alles door de computer opgesteld en kan je een digitale handtekening zetten. Dat is een stuk sneller en makkelijker. Urenadministratie en dergelijke moest ook allemaal op papier. Dit kostte allemaal veel bomen. Al het papier moest natuurlijk ergens vandaan komen.  

Door al dit papier verbruik ontstaat er veel ontbossing. Bijna de helft van alle bossen die we vroeger hadden is al volledig weg. Per jaar verdwijnt er zowat 7,9 miljoen hectare aan bos. Dat is ongeveer twee keer de grootte van Nederland. Allemaal door de productie van papier en hout en andere spullen. Er wordt veel illegaal hout gekapt. door de illegale houtkapping sterven er allerlei dieren uit die in het bos leefden zoals tijgers, apen en olifanten. één op de drie gekapte bomen wordt gebruikt voor de productie van papier, ondanks het digitale tijdperk. 

Elke twee seconden gaat er een stuk bos ter grootte van een voetbalveld tegen de vlakte. Iemand heeft uitgerekend dat 12% van alle CO2 uitstoot komt van alle ontbossing. Dit is meer dan al het verkeer bij elkaar. Bossen halen CO2 uit de lucht om er zuurstof van te produceren. CO2 is een stof die bijdraagt aan de opwarming van de aarde. Door het kappen en verbranden van bomen komt koolstof vrij die weer CO2 vormt als het in aanraking komt met zuurstof. Nederland is ook medeplichtig aan de schuld van het kappen. Er wordt regenwoud gekapt om plaats te maken voor koeienweides waarvan het vlees weer naar Nederland wordt geëxporteerd. 

Dit artikel is geplaatst door (e-conomy), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

off Prioriteiten in een bedrijf

D Blogger to Alle onderwerpen  

Als je net een nieuw bedrijf bent begonnen, dan is het nog klein. Je werkt misschien alleen of met een paar mensen en het is nog goed te doen om alle taken uit te voeren. Dit gaat goed, totdat het bedrijf gaat groeien. Langzaam aan krijg je meer medewerkers, meer opdrachten en daarbij komen meer verantwoordelijkheden. Ineens is het niet zo simpel en rustig als in het begin. Dit is natuurlijk positief, want dit betekent dat het goed gaat met het bedrijf. Toch kan het soms ook lastig zijn, want ineens kom je voor hele andere keuzes te staan en moet je ook veel ander werk verrichten dan eerst. Je moet alles weten van personeelszaken, terwijl dat voorheen niet hoefde.

Als je te veel taken moet uitvoeren voor de tijd je hebt, of als je merkt dat je eigenlijk werk zit te doen waar je niet voor opgeleid bent, dan is het verstandig om werk uit te besteden. Het werk waar je goed in bent en het werk dat direct invloed heeft op het succes van het bedrijf ga je natuurlijk niet uitbesteden. Maar er zijn ook veel taken waar je eigenlijk stiekem niet op zit te wachten. Een voorbeeld hiervan is de salarissen. Dit is uiteraard heel belangrijk voor je bedrijf, maar het is waarschijnlijk niet je tak van sport en ook niet je passie. Als je er niet zo veel vanaf weet, dan kun je wel uren zelf gaan zitten prutsen, maar dat kost je allemaal waardevolle tijd die je dan niet aan je echte werk kunt besteden. Als je het uitbesteedt aan een salarisservice heb je er zelf geen omkijken meer naar en dan weet je dat het op een juiste manier geregeld wordt. Iemand anders, die er verstand van heeft, regelt dan de salarisberekening. Waardoor jij je weer helemaal kunt richten op je echte werk.

Deze advertorial is geplaatst door (e-conomy), gegevens zijn bekend bij en geverifieerd door de beheerder van deze website.

off Hoger in Google komen: geen sinecure meer

D Blogger to SEO  


Die goede oude tijd. Dat het nog makkelijk was om snel hoog in Google te komen. Ik denk dan met name aan de jaren 00. Er waren nog geen complexe algoritmes zoals Pinguin of Panda. Daar hoefde men dus niet voor te vrezen. Je maakte een pagina aan, noemde het keyword in alle plekken, title, H1, afbeeldingen eigenschappen enzovoort. En dat was het wel.

Vandaag de dag lijkt het wel of iedereen online zit. Veel concurrentie. Indien je niet online vindbaar bent, en dan heb ik het dus over Google, want niemand in Europa gebruikt Bing. De meeste mensen weten geeneens wat Bing is. Chandler Bing? Het personage uit Friends. Nee, de zoekmachine van Microsoft bedoel ik. Enfin, terug ter zake, een website die niet online vindbaar is, is als een restaurant in de middle of nowhere. Je zult binnen een half jaar failliet gaan. Dus is het zaak om goed gevonden te worden in Google.

Moet je dat allemaal zelf bekokstoven? Lastig. Het is niet zo dat je SEO er even bij kunt nemen. Volgens Google zijn er nu meer dan 200 ranking factoren. Klaarblijkelijk kan je niet aan alle tegelijk werken. Waar moet je aandacht aan besteden? Wat verdient prioriteit. Linkruil? Zoekwoorden onderzoek? Klopt die Google Keyword Planner data wel? Hoe fijn is het dan als je iemand in de freelance team hebt die specialist is. Voor dit soort situaties is SEO begeleiding door een expertuitermate geschikt.

Heb je on-page, dat wil zeggen, op de eigen website, wel onder de duim? Maar is met name het aantrekken van links een tijdrovend proces voor jouw onderneming? Dan zou ik willen aanbevelen om te opteren voor uitbesteden aan een linkbuilding professional. Dan kun je zelf je eigen website verzorgen, goede content schrijven, on-page optimalisatie zoals title tags en meta beschrijvingen en buiten de website gaat de linkbuilding specialist ervoor zorgen dat er relevante kwalitatieve linkjes aangetrokken worden. Op die wijze heb je synergie, en betaal je ook niet te veel.

Want aan het einde van de dag. Een Google medewerker gaf het aan, de belangrijkste punten zijn content en links. Daar bestaat het internet ook louter uit als je het goed bekijkt. Documenten met tekst, en verwijzingen tussen al die documenten. Een zoekmachine is niets meer dan een zoekfunctie, een opgedirkte control f functie zoals je die ook hebt in Excel. Focus dus op die bouwstenen.

Het wordt de dag alleen maar belangrijker. Online. Als je online niet goed gevonden wordt, dan doe je simpelweg niet mee. Er is veel hype rondom AI. Maar feit is dat zoekmachines nog steeds niet zo intelligent zijn dat ze alles uit zichzelf kunnen begrijpen. Video’s begrijpen ze amper. Ik heb het over de inhoud van de video wat er te zien valt. Waar zoekmachines waaronder ook YouTube hun noties omtrent een bepaalde video vooral op baseren zijn de data rondom de video. Dus wat is de bestandsnaam, welke titel heeft men de video gegeven. Wat staat er in de beschrijving. Veelal tekst gebaseerde dingen dus. Denk bij video vooral ook aan transcript.

Schrijf je een transcript alleen voor zoekmachines? In mijn optiek nee, want sommige mensen hebben helemaal geen zin om jouw video helemaal uit te kijken. Ze hebben op zich interesse in de video inhoud, daarom hebben ze erop geklikt, maar ze hebben niet de tijd of de mogelijkheid om de video helemaal uit te zitten. Voor die mensen heb je een transcript nodig. Maar dus ook voor een zoekmachine als YouTube. Ja YouTube is ook een zoekmachine. Het uiteindelijke rangschikken van video’s geschiedt dan voornamelijk op performance metrieken. Wil zeggen hoe vaak is de video overgenomen op andere sites (een embed), hoeveel duimpjes omhoog, hoeveel comments, hoeveel views. Dat soort dingen.

Enfin, al ditzelfde geldt eigenlijk ook voor afbeeldingen. Ook afbeeldingen kan een zoekmachine niet zien. Bij een afbeelding moet je rekening houden met de bestandsnaam, de alt tag en ook de onderschrift.

Je ziet het al, tekst is nog steeds een vrij belangrijk onderdeel van een geslaagde online marketing campagne. Indien je zelf goed kunt schrijven, heel fijn. Dan alsnog, zou ik wel willen aanbevelen om een SEO specialist naar je tekst te laten kijken zodat deze voldoet aan Google richtlijnen van tegenwoordig. Indien je niet zelf kunt schrijven, huur dan een creatieve SEO tektschrijver in. Iemand die goed is met het geschreven woord, een creatieve geest, maar ook bekend met de Google richtlijnen van vandaag de dag.

Dat is meer voor informerende teksten. Ben je juist op zoek naar een schrijver die producten en diensten goed aan de man weet te brengen, denk dan aan een copywriter. Die zullen op SEO vriendelijke wijze jouw producten met een overtuigende verkooptekst in het zonnetje zetten zodat de conversie flink omhoog zal gaan. Dat betaald zich dubbel en dwars terug!


Influencer marketing maakt gebruik van social Influencers die erg populair zijn op meerdere
social media platformen. Deze personen kunnen een specifieke doelgroep bereiken of zelfs
activeren. Social Influencers spreken dus de emoties en mening aan van meerdere
individuen. Merken en organisaties zetten Influencers steeds vaker in voor hun
promotiecampagnes.

Instagram populairste social media platform
Instagram is op de consumentenmarkt het meest effectieve social media kanaal. Op
Instagram kun je door middel van een foto al snel honderden tot tienduizenden mensen
tegelijk bereiken. Op Instagram is het heel goed mogelijk om je te richten op een specifieke
groep mensen. Ook het gebruik van hashtags kan ervoor zorgen dat de post een groot
publiek bereikt. Dit is de exposure waar je naar op zoek bent.

Influencer marketing in Nederland
Ook in Nederland is de populariteit aan het stijgen van Influencer marketing. Veel Youtubers,
bloggers en vloggers gaan massaal aan de slag als Influencer. Veel social Influencers zijn
aangesloten bij agencies en bureaus, deze agencies houden een database bij met een scala
aan Influencers in verschillende niches en branches. Merken en bedrijven kunnen op hun
beurt weer op zoek naar relevante Influencers voor hun gekozen campagne.

Redenen voor Implementatie van Influencer marketing
Er zijn genoeg redenen om te geven om als merk of bedrijf te starten met Influencer
marketing. Influencers hebben veelal een groot publiek en weten op welke manier zij een
specifieke doelgroep moeten aanspreken. De Influencer heeft een soort vertrouwen
opgebouwd waardoor een advertentie veel minder opvalt vanuit het profiel van een
Influencer dan op de homepage van jouw merk of bedrijf. Zij brengen het product of dienst
zo onder de aandacht dat de volgers in de meeste gevallen actie ondernemen. ‘Goed
voorbeeld doet goed volgen’.

Prijskaartje van Influencer marketing
In tegenstelling tot een reclame uiting via radio of tv is Influencer marketing redelijk
goedkoop. Een campagne met Influencer marketing bereikt veel sneller een grotere groep
mensen. Door de persoonlijke touch die Influencers geven wordt het niet gelijk gezien als
advertising en spreekt de social Influencer de doelgroep directer aan. Doordat Influencer
Marketing snel in populariteit toeneemt, is er een grote kans dat ook de prijzen voor een
brand collaboration de komende maanden snel zullen stijgen.

Influencer marketing moet je subtiel gebruiken
Influencer marketing is een uitkomst voor veel merken en organisaties. Maar zorg ervoor dat
je authentiek en creatief blijft. Influencer marketing kan je inzetten op een subtiele en
efficiënte wijze om zo een groot deel van jouw doelgroep te bereiken. Door het vertrouwen
dat Influencers hebben opgebouwd zal het minder snel opvallen als zij een advertisement
posten tussen al hun andere posts.

Een aantal tips voor als je Influencer marketing wilt gaan implementeren:
– Verdiep je eerst in wat Influencer marketing voor jouw merk of organisatie kan
betekenen en ga na welke mogelijkheden er zijn. Bij elk merk of organisatie is
Influencer marketing namelijk toe te passen.
– Kijk bij het selecteren van Influencers niet alleen naar het bereik maar ook naar
welke doelgroep de Influencer aanspreekt en op welke kanalen hij of zij actief is en of
deze aansluit op jouw doelstellingen!

Bron: Juulr.com

De vindbaarheid van je website is misschien wel belangrijker dan hoe de site eruit ziet. Wanneer een website responsive is (dus mooi passend op een mobiel) en logisch ingedeeld met waardevolle content, is de website voor het grootste gedeelte al geslaagd. Vaak wordt de vindbaarheid nog weleens als onbelangrijk geacht. Toch kun je met deze vorm van marketing langdurig veel gerichte bezoekers naar je website krijgen, en de kans op aanvragen vergroten. Waar je met Google Adwords met een druk op de knop advertenties aan kunt zetten, kun je met SEO optimalisatie een goede plaats in de organische zoekresultaten krijgen en daar lang blijven staan. 

Studio Het Zwarte Schaap heeft daarom het SEO pakket ontwikkeld. Met dit SEO abonnement werken we, na een zoekwoord analyse en onpage optimalisatie , maandelijks aan de verbetering van de vindbaarheid van de website. Met deze pakketten beiden we een vorm van schaalbare en betaalbare SEO met een gerichte focus en overzichtelijke rapportage.

off Social media bureau

D Blogger to Website promotie  

 

Bent u op zoek naar een professioneel en enthousiast full service social media bureau? Dan bent u bij TTM Communicatieaan het juiste adres. Dit full service marketing- en communicatiebureau is gespecialiseerd in social media. Oprichter Leon Tindemans geeft al sinds 2010 social media advies en kan ook uw organisatie adviseren over de zakelijke inzet van diverse social media netwerken.

 

TTM Communicatie: een korte kennismaking

TTM Communicatie is een marketing- en communicatiebureau met een expertise in de zakelijke inzet van social media. De professionals van TTM Communicatie kunnen een content marketing strategie voor u schrijven, maar kunnen u ook advies geven over de zakelijke inzet van diverse social media netwerken. Ook kunnen wij uw medewerkers trainen, zodat iedereen in de organisatie weet hoe ze social media kunnen gebruiken. Meer over onze trainingen, leest u in onderstaande alinea.

 

De trainingen van TTM Communicatie

TTM Communicatie geeft diverse social media trainingen, aan vele verschillende organisaties. U kunt bij ons een Twittertraining volgen, maar ook een LinkedIn training, een Facebook training, een Pinterest training en een Google+ training. En wilt u starten met content marketing binnen uw organisatie, maar heeft u geen idee hoe? Dan kunt u onze content marketing training volgen. Uiteraard is het ook mogelijk meerdere trainingen te volgen, zodat uw medewerkers echte social media- en content marketing experts worden.

 

Meer weten? Neem contact op

Wilt u meer weten over de expertise van TTM Communicatie, de trainingen van dit bedrijf of de adviezen die TTM Communicatie aan uw bedrijf kan geven? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen u graag meer over ons bedrijf en kunnen tevens al uw vragen beantwoorden.

 

Bent u benieuwd wat u moet investeren om een training van TTM Communicatie te volgen? Dan kunt u contact opnemen om geheel vrijblijvend een offerte aan te vragen.